DE ORGANISATIE

De Eigen Vakschool is een initiatief vanuit de branche zelf. Oorpsronkelijk hadden de aangesloten bedrijven hebben zich verenigd in een coöperatie, die gekenmerkt werd door korte lijnen, snelle actie op maat en laagdrempeligheid. Ondertussen, na het samen gaan met InstallatieWerk Brabant-Zeeland, is de coöperatie ontbonden en vallen de leden binnen de stichting van IWBZ.

Typerend voor de deelnemende bedrijven is dat zij duidelijk het belang voor ogen hebben van goed opgeleide jonge (en oudere) vakmensen. Zij stemmen er hun personeelsbeleid op af en nemen actief verantwoordelijkheid op voor het optimaal scholen van nieuwe technici.

Er wordt verder nauw samengewerkt met het Koning Willem I College in Den Bosch, Kenteq, Uneto-VNI en OTIB. Regelmatig leveren fabrikanten en leveranciers een bijdrage aan de lessen van de Vakschool, zoals Geberit, Uponor, Grohe, Nefit, Flamco, etcetera.

De Eigen Vakschool staat altijd open voor samenwerking met andere betrokken partijen uit de branche, om zo gebruik te maken van elkaars kennis en sterkte.

De coördinatie van de Eigen Vakschool ligt in handen van directeur Toine Bastings. Hij heeft een jarenlange ervaring in de installatiebranche en de techniek, met name op het raakvlak tussen arbeidsmarkt en onderwijs.

Met ingang van 1 juli 2015 hebben De Eigen Vakschool en InstallatieWerk Brabant-Zeeland de handen ineen geslagen en wordt een gezamenlijke nieuwe weg ingeslagen. Het concept wordt onder InstallatieWerk verder uitgebouwd en is voortaan toegankelijk voor alle IW-leden. Tegelijkertijd kunnen de installatiebedrijven achter De Eigen Vakschool nu rekenen op het brede aanbod van InstallatieWerk. Samen bieden we het beste van twee werelden.

Updates:

juli '15